perjantai 21. huhtikuuta 2017

Ohi on!

Opinnot Montpellier business schoolissa nimittäin!

Nyt on kyllä takki tyhjä, sillä viimeiset kaksi viikkoa oli koulun osalta niin rankkoja. Jossain vaiheessa taisin kitistä kun koulu oli liian helppoa, mutta eipä ollut enää! :D

 Ensin oli kaikkien palautettavien tehtävien deadlinet ja tällä viikolla neljässä päivässä seitsemän kolmen tunnin tenttiä, jotka oli jokainen työläitä. Laskin tossa, että keskimäärin kuusi sivua tekstiä englanniksi piti kirjoittaa per tentti! Nyt siis vähän väsyttää. Mutta oon mä myös tyytyväinen ja kaikista tenteistä jäi sellainen fiilis, että kyllä ne läpi meni ja osa meni jopa todella hyvin. Mutta mullehan periaatteessa riittää, että tentti on hyväksytty ja arvosana ei tule mulle näkyviin Suomessa, mutta silti en osannut ottaa "rennosti" vaan kuitenkin yritin parhaani ja saas nyt nähdä mihin se riittää. Viimeistään toukokuun puolessa välissä pitäisi tulla tuloksia, joten odotellaan siihen asti miten kävi. Ainoa mikä jäi tenteissä harmittamaan oli markkinoinnin tentti, jossa piti pohjatietona yhteen tehtävään tietää kiinan markkinoista aika paljon, joten se oli aika epäreilua kun puolet luokasta on kiinasta kotoisin ja muilla ei sitten ollutkaan mitään pohjatietoja, kun ei aihetta kurssilla käsitelty. Ei voi kun toivoa parasta, että mun mutu-tuntuma Kiinan markkinoista meni ees sinne päin :D Mutta veikkaan että aika moni opiskelija antaa tosta tentistä palautetta, kun niin huonosti laadittu se oli.

Mut nyt mä oon lomalla! Tai ainakin melkein. Ajattelin kyllä tehdä yhden kurssin Suomeen etänä ja valmistautua kesäkuun kesätentteihin - eli mun mittapuun mukaan melko lomalla! Vielä on reilu kuukausi aikaa nauttia lämmöstä, Välimeren rannoista ja matkustelusta ennen paluuta suomeen :) 

Huomenna lähdetään muuten Lauran kanssa reissuun, joten taas jotain vähän mielenkiintoisempaa blogiinkin luvassa ainaisten koulujuttujen sijaan!


Bisous,
Heli

Ps. Mun ihan parhaimmalla vaihtariystävällä on myös blogi, niin sieltä voi nähdä elämää Montpellierissä myös toisten silmien läpi ;) https://tellmeastory-laura.blogspot.fr/ 

Ei kommentteja: