sunnuntai 5. maaliskuuta 2017

Les vacances - loma

Voisin olla nyt silleen " Jee mulla alkoi loma!", mutta jotenkin en vielä ollut yhtään loman tarpeessa :D Ehkä kerrankin hyvä näin, tiedänpähän ainakin, että arki ei ole liian raskasta. En tiedä johtuuko se jatkuvasti aurinkoisesta säästä, vai mistä, mutta tunnen olevani pirteämpi ja jaksavani täällä paremmin kuin yleensä Suomessa kevätlukukaudella. Kuitenkaan en valita tästä reilun viikon lomasta, vaan tottakai otan siitä ilon irti. Tulevalle viikolle onkin vaikka mitä kivoja suunnitelmia! :)

Tämä kulunut viikko oli ehkä hankalin tähän mennessä. Ensinnäkin onnistuin tuolla Pic Saint Loupin vaelluksella polttamaan huuleni erittäin pahasti. Kasvot säästyi muuten pahimmalta auringolta suojakertoimien avulla, mutta tietysti huulet jäi rasvaamatta ja seuraukset oli sen mukaiset. Jouduin olemaan jopa päivän pois koulusta, kun en pystynyt edes puhumaan, kun huulet kuoriutui niin pahasti. Kaikkea sitä voikin sattua, mutta nyt on huulirasvaa suojakertoimella 50, joten oppi meni perille! :D

Lisäksi elämä muistutti rajallisuudestaan. Meillä on lähipiirissä surua, joka vetää mielen matalaksi täälläkin. Näissä tilanteissa yritän ajatella hyviä muistoja, vaikka surullekin on annettava tilaa. Elämä ottaa, mutta myös antaa. Joten pitää vaan muistaa nauttia joka hetkestä, sillä ikinä ei voi tietää mitä huominen tuo tullessaan. Mä olen ihan mestari "sitten kun" -ajattelussa. Suunnittelen usein tekeväni asioita, sitten kun olen vanhempi, paremmassa taloudellisessa tilanteessa, laihempi, kauniimpi jne. Olen kuitenkin päässyt tästä tavasta täällä lähes kokonaan eroon. Siinä on auttanut varmasti se, että tiedän koska minun on palattava Suomeen ja aikani on siinä mielessä rajallinen täällä Ranskassa. Kunpa osaisin elää Suomessakin näin.

Ehkä vielä ei ole liian myöhäistä tehdä uuden vuoden lupauksia. Joten mä lupaan nauttia just tästä hetkestä, murehtimatta menneitä ja asettamatta paineita tulevalle. Nauttikaa tekin! :)


Nyt pakkaamaan matkalaukku, joten reissujuttuja luvassa!

Bisous,
Heli

Ei kommentteja: