torstai 26. tammikuuta 2017

Joyeuse - iloinen

Onpa ihanaa, kun sairastelu tuntuisi nyt olevan ohi ja olen päässyt palaamaan normaaliin arkeen. Tai no niin normaaliin kuin täällä nyt vaan on mahdollista :D

Tiistaina pääsin viimein takaisin kouluun ja nyt meillä on alkaneet muutkin kurssit kuin ranska, joten opiskeltavaa ja uusi kavereita riittää. Oli ihana kouluun palatessa huomata, että mua oli selkeästi kaivattu. Oikeasti ihan kaikki uudet kaverit täältä kyselivät vointia ja kauhistelivat mua vaivannutta tautia ja haleja sekä poskisuudelmia riitti! Itse en välttämättä menisi heti moikkaamaan poskisuudelmin, jos tiedän että toisella on just ollut karmea kuumetauti, mutta ehkä mä vaan oon ylivarovainen suomalainen, kun eipä mua kukaan vältellyt! Mutta kiva huomata, kuinka ihania ja huolehtivaisia ihmisiä mulla on täällä ympärilläni.

Huomasin myös jonkin verran kulttuurieroja eri maiden välillä tossa sairastelussa. Meksikolaisten mielestä mulla oli varmasti ihanaa, kun olin viikon lomalla. Ööö, oli kyllä loma kaukana tosta mun viikon sairaslomasta. Muut skandinaavit oli huolissaan, sillä jos oon noin kauan pois koulusta niin pitää olla tosi sairas. Hollantilaiset taas oli sitä mieltä, että vaikka olin pois koulusta niin illalla varmaan jaksan lähteä ulos :D Meitä on niin moneen junaan!


Keskiviikkona käytiin Lauran kanssa auringonpaisteessa puistossa  kahvilla ja syötiin parhaat muffinssit ikinä!
Mua varoiteltiin tänne lähtiessä, että professorit on tiukkoja ja kuri on kova. Olin tästä vähän huolissani, mutta ei olisi tarvinnut. Kaikki luennoitsijat on olleet tosi rentoja ja ystävällisiä. Aina saa kysyä, kun on kysyttävää. Ainoa mikä luennoilla ärsyttää on opiskelijoiden huonot käytöstavat. Luennolle valutaan mihin aikaan saattuu huvittamaan ja etenkin etelä-eurooppalaiset on aina jonkun puolituntia myöhässä, mutta ehkä tähän tottuu...

Huomenna Suomi-tytöt lähtee taas reissuun, sillä meillä on nyt pitkä viikonloppu vapaata, joten me vaihdetaan maisemaa. Pysykää siis kuulolla ;)

Bisous,
Heli

Ei kommentteja: